1 Eylül 2012 Cumartesi

ÜLKÜCÜ NASIL YETİŞİRİLİRDİ, NASIL YETİŞTİRİLİYOR

Dönemde Ülkü Ocaklarında yetiştirilen ülkücü yiğitlere ders verilirdi. Öğrencilik yıllarımızda gerek okul gerekse milli konularda ders verilirdi. Şimdi pek gitmediğimden bilmiyorum. O dönemlerde ülkücü yetiştirilirken vatanın önemi, devlet bütünlüğünü, bayrak ve marşın kutsaliyetini, dini dersler verilirdi. Müslüman bir gencin nasıl olması gerektiği şeklinde eğitimden geçerdik.

Ben abilerimle giderdim hep abim voleybolcuydu, antreman döneminde antreman çıkışı yolda gelirken dağınık bir halde gelir yol kenarında ki kahvehanede oturan bir ağabeyimiz bunu çağırır ve kıyafetini toparlar. Üstüne başına çeki düzen verir. Sonrada ağabeyime dönerek "Bir ülkücüye üstü başı dağınık olmak yakışmaz" diyerek gönderir.

O zamanlar bu şekilde yetiştirilirdik. Şimdi nasıldır bilmiyorum. Çünkü ocaklara giden genç arkadaşlara baktığımda üzülerek söylüyorum kurtlar vadisinden çıkma mafyacılığa özenen ya da mafyacılık oynayan gençlerle dolu, yazık...

Bizim toplumumuz da genelleme hatasına çok düşmektedir. Lütfen böyle bir hataya düşmeyelim, bende dahilim buna. çünkü bu hatadan dolayı yıllar yılı yanlış tanındık yanlış tanıtıldık.

-bir sonraki yazıda görüşene dek esen kalın-

3 yorum:

  1. Maalesef benim aklımda kalan ülkücülerse Amerikalıları kafa tutan solculara kızarak Amerikalıların yanında yer alan, Amerikalıları koruyan ülkücülerdi:((( ama senin Amerika hakkındaki fikirlerini gayet iyi biliyorum umarım şimdiki ülkücüler senin gibidir:)
    selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdikilerle de pek anlaşamıyorum açıkçası üzücü ama öyle çünkü davalarına benim beklediğim kadar sarılmıyorlar. babamın anlattıklarına göre amerikalılara kızıp onlardan yana olanlar ise akıncı gençlermiş... bugünkü tayyip ve saz arkadaşları

      Sil
  2. Solcular, Deniz Gezmiş ve arkadaşları hep Amerika defol derlerdi ne kadar HAKLILARMIŞ. Ben çocuktum Amerika'lıların 6.Filosu gelmişti Türkiye'ye..onları protesto edenler ülkücüler değil solculardı hep. Hatta abim gözüyle görmüş (abim İstanbul Güzel Sanatlar Akademisinde öğrenciydi o yıllarda)ve okul tam deniz kıyısındadır...bir,iki kız öğrenci Amerikalı askerlerle laflayınca okuldaki solcular kızları bir güzel dövmüşler..zaten bizim okulda solcular ağırlıktaydı..sonradan ben de o okulu kazandım hey gidi günler..o kadar ilginç ki, Amerika'ya karşı ve tıpkı şimdiki İslamcılar gibi Filistin halkına destek verirdi solcular..şimdi İslamcılar yine Filistin halkında yana gibi gözüküyor ama hepsi Amerika'nın kuyruğundan ayrılmıyor..tahminim Amerikalılar o zamanki ülkücülere "bunlar gomonist Allah'sız, dinsiz, ahlaksız, vs" diyerek kandırıp gaz verdi.

    YanıtlaSil