21 Şubat 2012 Salı

1. Cemre düştü ama...

1. cemre havaya düştü ama Erzurum hala buzzz.. -20lere  sıcak geçti dediğim Erzurumda cemrenin pek bir hayrı olmadı hava yine soğuk yine soğuk biri çıkıp şu güneşe format atsa ya da fabrika ayarlarını geri yüklese ne iyi olur :) Şaka bir tarafa hakikaten geceleri -35,-40 lar yaşanıyor hatta -42 ölçülmüş petrol ofisinin birinde.

Cemrenin gelişine sevindim ama hevesim kursağımda kaldı. Düşünebilyor musunuz gündüz hava sıcaklığı -15, -20 geceleri ise -35-, -40 . Tabi bunu televizyonlarda ki meteoroloji programlarında duymazsınız. Çünkü hava sıcaklığı -40 oldumu bir yerde o bölgede olağanüstü hal ilan edilmesi gerekir ama nerede... Yöneticiler o sıcacık evlerinde köşklerinde malikanelerinde sıcacık otururken vatandaş fazla yakarsam odun- kömür yetmez ya da doğal gaz faturasına para yetiremem derdinde.... Erzurum'da dış yalıtım olmazsa doğal gaza geçmek boşuna Çünkü doğal gaz ısıtmıyor evleri, Kombi derecesini artırırsan bu kez de maddi sıkıntı başlıyor. Diğer yandan odun-kömür alayım dersen fiyatlardan yanına yaklaşamıyorsunuz. E apartman da oturanlar 5 aylığına 2000 TL yakıt parası veriyor. Belediye idarecileri fazla yakmayın havaya salınan karbonmonoksit oranı fazla olunca hava kirliliği artıyor diye sınırlama koymuşlar. Hava kirliliğine değindik madem aşırı hava kirliliğine yol açan kömürler yerli kömür değil tayyip efendinin dağıttığı bedava kömürlerdir. Nereden biliyorsun sen de illa ki muhalefet olacaksınız her konuda diyenler için söyleyeyim hemen benim ikamet ettiğim yer iki kısımdan oluşuyor. Birincisi Apartmanların olduğu yer diğeri ise müstakil olan evlerin bulunduğu yer. Apartman olan yerler anlaşmalı yerlerden yerli kömür satın alıyor, değer yer yani müstakil olan yerler ise bedava dağıtılan kömürlerden yakıyor. Müstakil olan muhitten apartmanların olduğu muhite geldiğinizde havada ki kirliliğin fark ettiğini anlıyorsunuz. Müstakil evlerin muhitinde kirli havadan nefes almada zorlanıyorsunuz ancak apartman olan yerlerde bu sıkıntıya maruz kalmıyorsunuz.

Neyse konu sapmasın umutla beklenen 2. cemre de soğuk havayı beraberinde getirdiğinde hiç şaşmam alıştık artık soğuk havaya (bazen çarptığı oluyor).
Bildiğim kadarıyla 1. cemre havaya düştüğünde havada ki soğukluk kırılıyor ve yumuşuyor. 2.cemre suya düşüyor ve buzlanma olmuyor, 3. cemrede toprağa düşüyor ve bitki ve yerdeki hayvanlarda canlanma başlıyor.

Biz yine neyse de ya dışarıda ki  hayvancıklar ben elimden geldiğince barınaklara bildirmeye belediyeye haber vermeye çalışıyorum. İnsanları bu konuda duyarlı olmaya davet ediyorum, bu hayvancıklara bakmak bizim görevimiz onları o soğukta dışarıda bırakırsak nasıl dayansınlar...Sıcağı çok özledim valla ne diyelim biran önce gelse iyi olur :))

1 yorum:

  1. 5 ayda 2000 lira evet maalesef öyle:(((kombiyle ısınmak yalıtımsız çok zor:((benim evimin duvarları da mantolama istiyor,kışın küçük odaya kaçıyorum hatta..kaç aydır oradayım..dediğin bedava kömürler Afrika'nın hangi kıytırık firmasından geliyor ki, burayı da ZEHİRLİYOR..Ankara'nın yazın mis,bozkır havası kışın leş gibi oluyor:( ben cemre konusunda yorum yapamadım, valla cemrenin buraya da pek faydası olmadı:((mayısa anca diyorum ben...hayvancıklar için hassasiyetin için sağol bizler yine evlerdeyiz, üstümüzde kazaklar,montlar,paltolar ya onlar?:(((( çok üşümüşsün çay yaptı Bücürük gel, sen de iç abisi:))

    YanıtlaSil